dejansensinzuidamerika.reismee.nl

We zijn er!

Via Brussel, Madrid, Santiago de Chili zijn we na 24 uur reizen in Buenos Aires geland.

In Chili bijna de aansluiting gemist en meteen ontdekt dat de taalbarrière deze reis het struikelblok kan gaan worden. Waar ze over de gehele wereld wel een paar woordjes Engels spreken is dat hier niet het geval (hadden we overigens al rekening mee gehouden en een vertaal-ap gedownload maar helaas…..die blijkt alleen online te werken. Waar wij netjes bij de gate zitten te wachten staat ineens een groot gedeelte van de mensen op en vertrekt. Blijkbaar is er een ander gate omgeroepen maar tja…..dat verstaan wij dus niet en bij het raadplegen van het vertrekbord staat onze vlucht er ineens niet meer bij. Hartkloppingen, vliegtuigmaatschappij opzoeken ,nieuwe boardingpassen , wederom door de douane en net op tijd achter de rij aan kunnen sluiten pfff……

In Buenos Aires zou iemand ons ophalen om naar het hostel te brengen (thuis geregeld) maar niemand kwam opdagen. John opperde nog even om te gaan lopen (we hebben immers nieuwe zeer comfortabele rugzakken ) maar bij navraag bleek het een klein uurtje met de auto te zijn waarbij het ook nog regent dus het idee van een wandeltocht maar laten varen en gewoon comfortabel een taxi genomen.

Een sjofel hostelletje in het centrum van Buenos Aires waar meteen de elektriciteit uitviel die avond maar wat kan het ons schelen. Een bed en een douche en wij vinden het allang best, slapen!

Zaterdag Buenos Aires verkend en illegaal geld gewisseld . De Argentijnse economie staat er niet best voor en er is geen vertrouwen in hun eigen munt dus men is heel graag bereid om voor de euro of dollar veel meer te betalen dan de bank dat doet. Het mag officieel niet maar een gokje moet je soms nemen nietwaar? Dus in een of ander achteraf ateliertje hebben we flink wat euros kunnen wisselen tegen Argentijnse Pesos voor zeker 30% meer dan bij de bank en we blijven per slot van rekening Nederlanders toch?

Tegen de avond naar het busstation om de nachtbus naar Puerto Iguazu te nemen. We hadden de tickets thuis al geboekt. Wat een verrassing, we hadden luxe plekken dat wisten we wel maar zo luxe…. Nog nooit zoiets gezien. Het leken wel 2 persoons suites. Compleet ligbed met beddengoed, Ieder een eigen touch screen voor films, computerspelletjes, muziek etc. en eten en drinken werd geserveerd. Zo werd de reis van 17 uur van Buenos Aires naar Puerto Iguazu appeltje eitje, HEERLIJK!

De volgende keer vanuit het tropische Puerto Iguazu,

Liefs,

John en Jacqueline

Ruud en San

Oooh. Ik dacht dat de foto's van een kleine campervan was.Het was dus een echte coachbus. Dat is super zeg. Ja, dan kunnen mijn ouwe botten het wel aan. Succes verder

Johan en Jeanne

Hey Jacqueline en John,

Fijn om te horen dat de reis goed verlopen is. En de nodige spanning is al aanwezig lees ik. Het wordt niet alleen met handen en voeten eten maar ook praten vrees ik.....;-)
Nog een hele fijne vakantie geniet ervan.

Groetjes.

Mark Hanneke Fedde en Seger

Heej lieve oom en tante!
Leuk om jullie zo te kunnen volgen op jullie reis in zuid Amerika! Tja hadden jullie toch mij mee moeten nemen als tolk ????! Geniet van de reis en tot snel!

Hasto luego! Beso muy grande!

bart.

Klinkt allemaal helemaal niet vervelend.
En zo'n bus is ook niet budget!!!!!!!!!!!!!
Zijn benieuwd wat er verder allemaal gaat gebeuren.
Veel plezier met alles, en veel genieten.

Liefs.x

mariel

Wauw wat een vervelend leven hebben jullie ;)

Harry

zo voelde ons moeder zich op reis naar Amerika.