dejansensinzuidamerika.reismee.nl

Machupicchu en Manu regenwoud

24 december richting Machupicchu gereden en het laatste gedeelte per trein afgelegd. Aldaar overnacht en op kerstavond Lama geproefd. We wilden vroeg gaan slapen omdat we de volgende ochtend al met zonsopgang boven bij de berg wilde zijn maar de nachtrust viel tegen omdat het in Peru op 24 december vuurwerk is ipv met oudjaar. Toch vroeg vertrokken, Thijs en Kim al om 4.30 want die zijn te voet gegaan en wij hebben om 5.30 de bus naar boven genomen. Zoals gepland waren we er ruim voor de toeristenmassa maar helaas…………geen hand voor ogen te zien van de mist.. We zagen elkaar amper, laat staat het wereldwonder. Tja zo zie je maar, je kunt veel plannen en regelen maar het weer doet zijn eigen ding. Maar……ons geduld werd beloond …….na een paar uur hield het op met regenen en trok de mist wat op en brak er op het laatst toch nog een mager zonnetje door dus we hebben alsnog het wereldwonder uitgebreid kunnen bewonderen!. Op de terugweg in een dorpje bij de lokale bevolking en hun familie aan een plastic tafeltje met plastic stoeltje voor het kerstdiner aangeschoven en we hebben cavia geprobeerd Dat is hier een lekkernij dus wij wilde het ook eens proberen. Het is niet vies maar we vonden er niet zo veel vlees aan zitten, het is wat pezig maar……toch eens een ander kerstmaal dan gebruikelijk.

Tweede kersdag al om 6 uur bij ons hotel opgepikt door maar liefst 3 personen :een gids, een kok en een chauffeur om met ons op pad te gaan naar het regenwoud. Het Manu regenwoud van Peru (een van de uitlopers van de Amazone). Deels met een busje en de rest is met een bootje afgelegd. We hebben 3 nachten geslapen op 2 verschillende plekken in houten chaletjes met hangmat, bed met klamboe, koud douchen met kaarslicht , forse regenbuien afgewisseld met zon maar ontzettend mooi en heel erg veel gezien. Peru staat internationaal bekend om zijn goede keuken en dat hebben we op deze jungletrip kunnen ervaren. De kok die mee was (speciaal voor ons) wist 3x per dag een maaltijd te bereiden waar een Michelin ster op zijn plaats zou zijn geweest. Inmiddels zijn we net weer vanuit het regenwoud in Cusco aangekomen. Morgenvroeg zoetjesaan richting Lima.

Heel veel liefs,

John en Jacqueline

Kim en Thijs,

Britt en Mirjam.

Harry

John proficiat en voor de rest guten rutsch naar 2015.

De Boschenaren

Lieve oom John!! Gefeliciteerd met je verjaardag en wat een leuke foto's weer met jullie allen en het geweldige reisverslag! Geniet van elkaar en goede reis terug!
Liefs Mark Hanneke Fedde en Seger x

Marie-Josee

John een hele fijne verjaardag
Van MJ Ron Michelle en Stef

yvonne

Van harte gefeliciteerd John! ????
Geniet van de reis! Veel plezier allemaal!
Groetjes Peter, Yvonne en kids

yvonne

Nou dat is ook stom die vraagtekens, dat was een glas wijn! Hahahaaa

Mariël

Hoi liefste familie, proficiat voor en met John ook via deze weg, is het voor Miriam te doen? en mist Britt Admiraal heel erg? Nou wij zijn bijna klaar voor het einde en jullie voor het einde van jullie reis, geniet er nog van en tot vrijdag. heel veel liefs Hans en Mariël XXX

René en Esther

Lieve John, van Harte Gefeliciteerd met je 57ste verjaardag!! Hele dikke verjaardagszoenen René, Esther, Feline & Pepijn XXXXX

Ruud en San

Natuurlijk gefeliciteerd met Johns verjaardag. Niet veel mensen zullen zo een speciale verjaardag hebben.
Wat een prachtreis is het. Heel leuk om op de hoogte gehouden te worden. Liefs en geniet van de laatst momenten daarginds.

Mam Oma

Nog vlug een berichtje Wat ben ik weer blij dat jullie allemaal weer naar huis komen Ik heb jullie erg gemist Maar ik zal nog veel te vragen en veel foto,s kunnen zien Ik stuur dit Berichtje maar zo vlug weg anders krijgen jullie dit te laat. een heel dikke knuffel voor jullie alle maal en ik zie jullie zaterdag weerxxxxxxxx