dejansensinzuidamerika.reismee.nl

Peru

20 december in de morgen in Lima geland. Auto opgehaald (4 wiel aangedreven Toyota voor 7 personen meegekregen omdat de Suzuki minivan niet voorradig was). De power van deze auto blijkt later tijdens de reis een geluk al is de 7e plek voor alle bagage wat passen en meten. De rest is veilig in de avond gearriveerd.

We zijn de volgende ochtend al om 7 uur in de morgen gaan rijden omdat we richting Cusco moesten. Dat ligt 1200 km van Lima vandaan en achteraf hebben we er 20 uur (in 2 dagen tijd ) over gedaan. Je moet namelijk van West naar Oost het hele Andes-gebergte over en dat was een hele klus. We hadden de reistijd iets korter ingeschat en waren de eerste nacht genoodzaakt om te overnachten in een heel wel sjofel hostelletje, waar we zelfs met 6 man maar 3 handdoeken kregen en dus genoodzaakt werden samen met 1 handdoek te doenJ. Koude douche in de ochtend, geen ontbijt (erger nog, ook geen koffie) s’Nachts liggend onder zware lamawollen dekens toch een paar uurtjes geslapen maar niet helemaal fit opgestaan (de een erger dan de ander) heeft last van de enorme hoogte (ver boven de 3000 meter) Hoofdpijn, misselijk en wat benauwd. Onze reis al weer vroeg vervolgd om vervolgens gisteren laat in de middag in Cusco aan te komen. Voordeel is het feit dat we in de 2 reisdagen langzaamaan hebben kunnen wennen aan de hoogte en dat de klachten bij ons nu al minder zijn. Als je per vliegtuig ineens in deze hoogte beland schijn je er nog veel meer last van te hebben. Ook een voordeel is de enorme mooie diverse natuur die je in die 2 reisdagen langs je heen ziet glijden wat je vanzelfsprekend ook mist als je de afstand had gevlogen. En dan vanzelfsprekend ook wel het avontuur van wat er nu weer op je pad komt dus het is helemaal prima zo.

We zitten in een prachtig, knus hostelletje in Cusco. Het is een enorme mooie stad met hele smalle (een beetje Anton Piek achtige) straatjes, kleurige aardige mensen en gezellige restaurantjes. We zijn vandaag naar een lokale markt geweest en dat was super. Mooi en fleurig. We zijn allemaal weer wat gewent aan de hoogte en zijn alleen nog kortademig bij het lopen. Hopelijk is dat ook snel over. Morgen richting Machu Picchu wat we eerste kerstdag gaan bezoeken. Tweede kerstdag richting het regenwoud (alhoewel het hier met tijden ook blij zijn met onze regenjassen maar dat is logisch want het is regenseizoen J ) Na de Amazone proberen we weer iets van ons te laten horen.

We wensen iedereen hele fijne kerstdagen.

Liefs,

John en Jacqueline

Kim en Thijs

Britt en Mirjam

Mariël

Ik ben blij dat ik hier ben ellende genoeg hahah geniet ervan dikke kus van ons

Bart en Angelo

wat een spannende tijd!
En een schitterend kerst kado. Machu Picchu is geweldig.
Ps hebben jullie al marmotten (cuy) gegeten. Lijkt op kip.
Zijn benieuwd naar jullie verhalen. Fijne kerstdagen en een spetterend nieuwjaar.
Bart en Angelo

Johan en Jeanne

Hallo John,Jacqueline,Kim,Thijs,Britt en Mirjam,

Wat geweldig dat jullie kerst samen en op zo'n unieke locatie kunnen vieren! Wij maken uit jullie verhalen/foto's op dat het een geweldige reis is en dat jullie ontzettende mooie natuurgebieden gezien hebben en waarschijnlijk nog gaan zien.
Een hele fijne tijd daar met zijn allen John alvast van harte gefeliciteerd en iedereen een geweldig,gezond en reislustig Nieuwjaar toegewenst!

Warme groet uit Aarle........

Harry Hennie Mark Hanneke Fedde Seger Berend Carola Skylos

Lieve familie!!
Vanuit een gezellig kerst-sfeervol Stiphout wensen we jullie een super mooie verdere reis, geniet van elkaar in zuid Amerika en succes met de incatrail!! En een geweldig nieuwjaar gewenst!
Dikke zoen van ons allemaal x

?? ????? ?
????????????????????????????
????????????????????????????????
????????

René en Esther

Wat super fijn om met z'n allen zo'n mooie reis te kunnen maken!! En mooi is het zeker, hebben we gezien op de foto's. Echt schitterend!! Geniet er samen nog heerlijk van en alvast alle goeds en vooral veel gezondheid voor 2015 gewenst!!! Liefs en dikke XXXXXX Rene, Esther, Feline & Pepijn.