dejansensinzuidamerika.reismee.nl

Patagonie deel 2

We zijn enkele dagen in midden Patagonie gebleven (Bariloche). Dit is de plaats waar Willem-Alexander en Maxima een buitenhuis hebben en volgens de Argentijnen is dit de mooiste streek van Argentinië. Het is inderdaad mooi. Groene bergen met af en toe een sneeuwkap, veel meren, houten chalets en winkels vol chocolade. Kortom………het zou zo ons Europese Alpengebied kunnen zijn, dat doet hier niet voor onder maar is wel 12.000 km dichter bij huis! Aldaar stond een dagexcursie met een gids gepland maar daar hebben wij ons mooi aan onttrokken en wederom een auto gehuurd, de merenroute gereden en diverse wandelingen gemaakt. Bij het woord gids krijgen we altijd spontaan jeuk. Het is best leuk om globaal wat dingen te weten maar die lezen we dan liever zelf . Bij een gids hebben we altijd het idee dat we heel geïnteresseerd op moeten letten! Voor het zelfde geld krijg je na afloop een E-learning toets die je dan moet uploaden in je digitaal reisportfolio en als je niet voldoende accreditatiepunten hebt kun je de volgende keer geen reisje meer boeken…..:) Zou de wereld ooit zo ver doorslaan….? Wie weet, de tijd zal het leren……

Daarna zijn we van midden- naar zuid Patagonie gevlogen en we zitten nu in het Los Glaciares Nationaal Park. Wederom een Unesco werelderfgoed gebied. Hier is het precies zoals we ons Patagonie hadden voorgesteld. Woestijngebied met rotsachtige bergen en toch regelmatig wat begroeiing. Gletsjers, meren met ijsblokken, besneeuwde bergtoppen, Lama’s op de grond en Condors in de lucht. Het is hier adembenemend en een voorrecht om op dit stukje ongerept natuurschoon rond te mogen lopen. Dit hebben we net dan ook 6 uur lang gedaan met een pittige wandeling. Windkracht als een forse zuidwester storm waar je lekker tegen aan kunt leunen, waardoor je kapsel eruit ziet of je 2 vingers in het stopcontact hebt gehad, mascara tot je kin vanwege de tranende ogen en een drupneus maar dat geeft allemaal niets…..want we zijn hier “niet voor de mooi” maar “voor de fijn” en dat is het zeker! Morgen hebben we wederom een forse wandeling in dit gebied uitgestippeld.

Zo meteen een hapje eten en kijken of het weer met “handen en voeten” is. Gisteren hadden we gegrilde kip besteld (Pollo) dat wisten we inmiddels, echter toen wilde ze weten of we een gegrilde kippenborst of een gegrilde kippenbil wilde hebben….. we horen jullie al gniffelen als je een voorstelling maakt hoe we dat duidelijk hebben gemaakt……..

Tot de volgende keer,

Liefs, John en Jacqueline

Mariël

tok tok tok kont laten schudden en tieten laten wiebelen en elke Spaans sprekende persoon begrijpt wat je wil eten hahahah. Ik ben daar inmiddels heel goed in. Ik ben reuze blij dat jullie het fijn hebben en zou nu heel eventjes willen dat jullie hier waren om de mooie salon van Pem te zien. Maar die is er ook nog wel als jullie terug komen. Ik mis jullie en ben blij dat jullie op de helft zijn (egoĂŻstisch he?) maar ook fijn om te weten dat je gemist wordt. Love jullie en tot mails XXX

Ruud en San

Geweldig weer jullie belevenissen te lezen. lijkt ons inderdaad overweldigend om in die "intense" natuur te wandelen en gewoon te zijn. Komen jullie daar ĂĽberhaupt iemand tegen?
Geniet verder!!!!!

mam

Julie reisverslag Gelezen wat hebben jullie het daar Geweldig geniet er nog van zoveel Je kunt .Noch bedankt voor die lieve kaart Die jullie Stuurde Die kwam
precies op de goede dag aan .bedankt daar voor .Ik heb vandaag mijn bril Afgehaald En zit er hier mee te mailen .Ik ga er nu een punt achter zetten .Een heel dikke kus voor jullie van mij groetjes en tot het volgende reisverhaal.xxxxxxx

Jepser

Wow! Prachtige foto's en super leuk verslag.
Mis wel de zebrafoto, die moet je dan maar uploaden bij de e-learningmodule "herkennen van collega-mishandeling"
De eerste vraag heb ik al goed. Antwoord: Ja, het maken van een reisverslag is pijnlijk jaloers makend voor collega's die zeiknat regenen in de nachtdienst! ;-)
Heel veel plezier daar, en genieten maar.

Mark Hanneke Fedde en Seger

Heej lieve oom en tante,
Wat een mooi verslag weer en gave foto's bij de meren!
Nog even en dan krijgen jullie versterking toch?!?
Have fun! Kus x

Anne-Karin

Hey lieve John en Jacq, idd prachtig om te lezen en fijn dat jullie zo genieten. Heel veel groetjes van Jan en 'n dikke knuffel van mij. ????

Anne-Karin

Die ??'s zijn bedoeld als Xjes! Kleine lettertjes op de gsm grrr

Harry

wij worden toch wel een heel klein beetje veel jaloers. Gek toch dat wij ons niet laten gidsen

leon en esther

We hebben het gevoel dat jullie al heel erg lang weg zijn.
Het ziet er weer allemaal geweldig goed uit!!

We wensen jullie een goede voortzetting.

xx

Mirjam

Waanzinnige foto's!!!!! En nu maar hopen dat het mooiste stuk van jullie reis nog moet komen.
Tot zaterdag. Veel liefs xxx

Kim (van Sintje)

Hahahaha ik zie het al helemaal voor me ja, maar dat is altijd bij alles wat jullie beschrijven. Misschien kunnen jullie een column gaan schrijven, zal vast wat accreditatiepunten opleveren : ). Veel plezier nog xx