dejansensinzuidamerika.reismee.nl

Patagonie deel 1

Afgelopen zaterdag terug in Buenos Aires.

I.v.m. de drukke periode het afgelopen half jaar hebben we er deze keer voor gekozen om het Patagonie gedeelte van onze reis via een organisatie te boeken. De afstanden hier zijn enorm en er moet veel overbrugt worden met (nacht)bussen en vliegtuigen.

We zijn er nu ook meteen achter gekomen dat dit echt niet ons ding is…… We leveren in op onze zelfstandigheid en vrijheid en dat voelt niet fijn. Er is helemaal niets mis met de groep mensen die mee reist maar deze manier van reizen past totaal niet bij ons. We hebben nu een soort compromis gevonden voor onszelf. We gebruiken de uitgestippelde bus en vliegreizen om van A naar B te komen en doen ter plekke gewoon ons eigen ding en dat is prima.

Via Buenos Aires met de nachtbus 1500 km naar het Zuiden gereisd naar Puerto Mandryn. Mooie plek aan zee en daar hebben we 2 dagen een auto gehuurd. Naar een pinguïn kolonie geweest en dat was helemaal super! Duizenden pinguïns met hun kuikens aan het strand en nagenoeg dat strand voor ons alleen. Verlaten van de rest van de wereld. Super plek en zo’n lollige beesten om te observeren.

De volgende dag met de auto over gravel wegen naar Pensulla Valdez. Een schiereiland wat op de Unesco Wereld erfgoedlijst staat en dat is niet voor niets. Argentijnse lama’s, Patagonische hazen, gordeldieren , zeeleeuwen, -olifanten en –honden. Dat alles met een strak blauwe lucht en een fijne temperatuur. Genoten!

Vandaag wederom een hele lange bustocht. Zo’n 8oo km landinwaarts gereden en we zitten nu in Esquel en kijken vanuit onze hotelkamer naar de besneeuwde toppen van het Andesgebergte. Morgen door naar Barliloche, ook weer een eind rijden maar daar ontkom je niet aan in dit enorm uitgestrekte gebied………

De volgende keer vanuit zuidelijker Patagonie,

Liefs,

John en Jacqueline

Ruud en San

Wow, geweldig!! Wat een energie klinkt er in her verhaal.
We kijken uit naar het volgende avontuur van jullie. Liefs

Mariël

Gaaaaaaf, en slim om afstand te nemen van de groep als dat niks voor jullie is. Liefs van jullie hard werkende tandvleeslopende hihi (schoon) zusje

Xxxxxx

Mam

Wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben daar.Dat is ook geweldig wat jullie gezien hebben. BEN vandaag naar het ziekenhuis geweest ,Het is wel goed verlopen Het was best gezellig veel moeten vertellen.6Januarie krijg ik de uitslag .ik maak er maar een eind aan dikke kus ik kijk weer uit naar de volgende mail Mam

Mark Hanneke Fedde en Seger

Heej lieve oom en tante!
Na net het heerlijk avondje gevierd te hebben met onze twee mannetjes, nu jullie geweldige verhaal weer gelezen, heerlijk zo'n blog om een beetje bij te blijven! Blijf genieten!
X mhfs

Berend

Zo blijf je mooi op de hoogte van jullie belevenissen. Weet trouwens niet hoe groot jullie reisgroep is, maar als je met duizenden pinguins toch het gevoel hebt dat je alleen op het strand bent, dan moet het wel een grote groep zijn.. :-) maar ben wel een beetje jaloers, want het klinkt fantastisch